İlaçlardaki Tuz Oranı Hasta Ediyor!

Uzmanlar özellikle hastaları suda eriterek içtikleri ilaçlardaki tuz miktarı konusunda uyardı...

İlaçlardaki Tuz Oranı Hasta Ediyor!
06 Eylül 2015 - 21:00

Tıp dergisi BJM'de yayımlanan araştırma sonuçlarına göre 1,2 milyon İngiliz hasta üzerinde yapılan deneyler sonucunda eriyen tabletlerin kalp krizi ya da felç gibi ani sağlık sorunlarına neden olduğu ortaya konuldu. Etki olarak eşdeğer olan ancak içeriğinde tuz miktarı daha az olan ilaçları kullanan hastaların, tuz oranı yüksek olan ilaçları kullananlara göre daha fazla sağlık sorunu yaşadığı belirtildi. Araştırma ekibinin başında bulunan Dundee Üniversitesi’nden Dr. Jacob George, "Yüksek oranda tuz kullanımı hipertansiyona, hipertansiyon ise ani kalp krizi ve felçlere neden olabiliyor." sözlerini kullandı.Sürekli Kullanımlarda Büyük TehlikeYapılan araştırma sonuçlarını değerlendiren İngiltere Kalp Vakfı, ilaçların yarattığı bu tehlikenin sürekli kullanımlar için geçerli olduğuna dikkat çekerek, ara sıra kullanan hastalarda bu tür kronik veya ani sağlık sorunlarının ortaya çıkmayacağını bildirdi. Aralarında aspirin ve sürekli insanların kullandığı suda çözünen hapların da bulunduğu 24 ilacın incelenmesi ile elde edilmiş sonuçlara göre bu ilaçlarda bulunan tuz miktarı, sağlıklı bir insanın günlük olarak alması gereken sodyum miktarının çok üzerinde. Düzenli kullanımda kişinin vücut dengesini bozabilecek nitelikte olan bu ilaçların pek çoğu eczanelerde reçetesiz olarak satılmakta ve halk bilinçsiz bir şekilde bu ağrı kesici ilaçları kullanmakta. Halk bu ilaçlara ve içeriğindeki maddelere karşı mutlaka bilinçlendirilmeli. Dr. Jacob George, günlük beslenme ile alınan tuz ve sodyum oranı ile ilaçlardaki sodyum oranı birleştiğinde tehlikenin daha da artacağına dikkat çekerek, halkın bu konuda bilgilendirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

Editor:  Haberra

YORUMLAR

  • 0 Yorum